Ενημέρωση Διδακτικού προσωπικού
Αναγνώριση φοιτητών που βρίσκονται σε κατάσταση στρες
Το παρόν είναι ένας σύντομος "οδηγός"* για να μπορείτε να αναγνωρίσετε πιθανά προβλήματα ή και κατάσταση στρες σε φοιτητές / φοιτήτριες. Στην περίπτωση που κάποιος/α παρουσιάζει αρκετά από τα παρακάτω στοιχεία για ένα εύλογο χρονικό διάστημα είναι καλό να προσεγγίσετε και να ρωτήσετε αν χρειάζεται στήριξη εκπαιδευτική ή και ψυχολογική.
- Σημαντική πτώση στην ακαδημαϊκή επίδοση
- Παρατεταμένη απουσία από τις υποχρεωτικές παρακολουθήσεις
- Παρατεταμένη μελαγχολική διάθεση
- Απόσυρση, κοινωνική απομόνωση
- Απάθεια, αδιαφορία
- Μόνιμος εκνευρισμός
- Έντονη επιθετικότητα
- Κακή προσωπική υγιεινή
- Ανησυχητικές αναφορές-παράπονα από άλλους συμφοιτητές
Επισημαίνεται πως εάν ένας φοιτητής/α παρουσιάζει κάποια από τα στοιχεία της λίστας δεν σημαίνει απαραίτητα πως αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό ζήτημα. Η προσέγγιση γίνεται με πρωτοβουλία του καθηγητή και ο βασικότερος συντελεστής είναι η εμπειρία του ως εκπαιδευτικός.
*Ο "οδηγός" αυτός σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί διαγνωστική διαδικασία ούτε και εγγυάται τη διάγνωση ψυχικών νόσων.
Πως μπορεί να βοηθήσει ο καθηγητής
Ο καθηγητής πρέπει να έχει στο νου του:
- Μερικοί φοιτητές δυσκολεύονται περισσότερο από τους άλλους.
- Όλοι οι φοιτητές πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες.
- Ο φοιτητής μπορεί να αντιμετωπίζει προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα.
- Δείτε προσεκτικά τον φάκελο του φοιτητή, μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες και να μη σας το έχει αναφέρει.
- Όταν μιλήσετε με τον φοιτητή ακούστε τον προσεκτικά και προσπαθήστε να μην είστε επικριτικοί αλλά υποστηρικτικοί. Χρησιμοποιείστε φράσεις όπως «ξέρω ότι μπορείς καλλίτερα» και όχι φράσεις του τύπου «σε προειδοποιώ».
- Δώστε πάντα μια 2η ευκαιρία και πείτε το.