• 2510.462295

Διδακτικό προσωπικό

Διδακτικό προσωπικό

Αναγνώριση φοιτητών που βρίσκονται σε κατάσταση στρες

Το παρόν είναι ένας σύντομος "οδηγός"* για να μπορείτε να αναγνωρίσετε πιθανά προβλήματα ή και κατάσταση στρες σε φοιτητές / φοιτήτριες. Στην περίπτωση που κάποιος/α παρουσιάζει αρκετά από τα παρακάτω στοιχεία για ένα εύλογο χρονικό διάστημα είναι καλό να προσεγγίσετε και να ρωτήσετε αν χρειάζεται στήριξη εκπαιδευτική ή και ψυχολογική.

  • Σημαντική πτώση στην ακαδημαϊκή επίδοση
  • Παρατεταμένη απουσία από τις υποχρεωτικές παρακολουθήσεις
  • Παρατεταμένη μελαγχολική διάθεση
  • Απόσυρση, κοινωνική απομόνωση
  • Απάθεια, αδιαφορία
  • Μόνιμος εκνευρισμός
  • Έντονη επιθετικότητα
  • Κακή προσωπική υγιεινή
  • Ανησυχητικές αναφορές-παράπονα από άλλους συμφοιτητές

Επισημαίνεται πως εάν ένας φοιτητής/α παρουσιάζει κάποια από τα στοιχεία της λίστας δεν σημαίνει απαραίτητα πως αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό ζήτημα. Η προσέγγιση γίνεται με πρωτοβουλία του καθηγητή και ο βασικότερος συντελεστής είναι η εμπειρία του ως εκπαιδευτικός.

*Ο "οδηγός" αυτός σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί διαγνωστική διαδικασία ούτε και εγγυάται τη διάγνωση ψυχικών νόσων.

Πως μπορεί να βοηθήσει ο καθηγητής

Ο καθηγητής πρέπει να έχει στο νου του:

  • Μερικοί φοιτητές δυσκολεύονται περισσότερο από τους άλλους.
  • Όλοι οι φοιτητές πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες.
  • Ο φοιτητής μπορεί να αντιμετωπίζει προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα.
  • Δείτε προσεκτικά τον φάκελο του φοιτητή, μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες και να μην σας το έχει αναφέρει.
  • Όταν μιλήσετε με τον φοιτητή ακούστε τον προσεκτικά και προσπαθήστε να μην είστε επικριτικοί αλλά υποστηρικτικοί. Χρησιμοποιείστε φράσεις όπως «ξέρω ότι μπορείς καλλίτερα» και όχι φράσεις του τύπου «σε προειδοποιώ».
  • Δώστε πάντα μια 2η ευκαιρία και πείτε το.
Σε περίπτωση σημαντικού - επείγοντος προβλήματος ενημερώσατε τους αρμόδιους φορείς-αρχές.